Re-public : re-imagining democracy Re-public : re-imagining democracy
Μαθαίνοντας (και) με υπολογιστές

Ανοιχτός διαγωνισμός ιδεών – ebook reader

Το μη-βιβλίο του Piratebay

H δίκη του PirateBay

Wendy Brown


blogging claudia aradau creative commons facebook geert lovink michel bauwens olpc p2p trafficking Venanzio Arquilla web2.0 wikileaks wikipedia Γαλλία ΕΕ ΕΚΦ ΗΠΑ Λατινική Αμερική Μεγάλη Βρετανία ΟΗΕ ΠΚΦ Τουρκία ακτιβισμός ανθρωπισμός ανθρωπολογία ανθρώπινα δικαιώματα ανοικτές υποδομές ανοικτή πρόσβαση αραβικές εξεγέρσεις αριστερά αρχιτεκτονική ασφάλεια βασίλης κωστάκης βιοτεχνολογία δημιουργικότητα δημοκρατία δημόσια αγαθά δημόσιοι χώροι διανεμημένη-ενέργεια διαφάνεια εθνικισμός εκπαίδευση ελεύθερα δεδομένα ελεύθερο λογισμικό ελλάδα ενέργεια επισφάλεια εργασία ηθική θεωρία δικτύων θρησκεία θυματοποίηση ιταλία καθημερινή ζωή καινοτομία καπιταλισμός κλιματική αλλαγή κοινά αγαθά κοινωνία πολιτών κοινωνική δικαιοσύνη κοσμοπολιτισμός κρίση αντιπροσώπευσης λαϊκισμός λογισμικό λογοδοσία μετανάστες μετανθρωπισμός μη-γραμμικότητα μη πολίτες μουσική νέα μέσα νέλλη καμπούρη νεοφιλελευθερισμός ντιζάιν οικολογία οικονομικές στατιστικές οικονομική κρίση παγκοσμιότητα πειρατεία πνευματικά δικαιώματα πολιτισμικές διαφορές πρόνοια πόλεις σεξουαλική εργασία σοσιαλδημοκρατία σοσιαλισμός συλλογική νοημοσύνη συμμετοχική δημοκρατία συμμετοχική κουλτούρα συνεργατική γνώση σύνορα τέχνη ταχύτητα υπηκοότητα φιλελευθερισμός φύλο χαρτογράφηση χρέος χώρος ψηφιακά δικαιώματα



εργαστήρια του Re-public


Μαθαίνοντας (και) με υπολογιστές: Το OLPC σε Ελληνικά σχολεία

το OLPC στη Φλώρινα

Το περιοδικό Re-public και η ΕΕ/ΛΛΑΚ σας προσκαλούν σε 2 εργαστήρια με θέμα ‘Μαθαίνοντας (και) με υπολογιστές: Το OLPC σε Ελληνικά σχολεία’. Στο πλαίσιο της αποστολής 500 OLPC XO-1 σε Ελληνικά σχολεία, τα 2 εργαστήρια έχουν σαν στόχο την ενημέρωση εκπαιδευτικών και σχολείων για πιθανή συμμετοχή τους στη δράση και τη συζήτηση μαζί τους για τα επόμενα βήματα αυτής της πρωτοβουλίας.


Τεκμηρίωση | Η εισαγωγή του OLPC στην τάξη


Εκπαιδευτικά πειράματα με το OLPC

no laptops

Το περιοδικό Re-public οργάνωσε το εργαστήρι με θέμα ‘Εκπαιδευτικά πειράματα με το OLPC‘, το Σάββατο 2 Μαϊου. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την εισαγωγή του OLPC στo Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα το εργαστήρι συγκέντρωσε ιδέες και εφαρμογές για τη χρήση τους στην τάξη αλλά και έξω από αυτή, και προσπάθησε να προσδιορίσει τα επόμενα βήματα αυτής της πρωτοβουλίας.


Τεκμηρίωση (βίντεο) | Αντί για συμπεράσματα, μία καμπάνια


Ο δημόσιος χώρος ως κοινό αγαθό

playtime

Το Re-public οργάνωσε το εργαστήρι με θέμα ‘Ο δημόσιος χώρος ως κοινό αγαθό‘, το Σάββατο 7 Φεβρουρίου, 2009. Στόχος του εργαστηρίου είναι να εισάγει την ιδέα των κοινών αγαθών ερωτήματα το πως μπορεί να λειτουργεί ένας ‘δημόσιος’ χώρος, τους τύπους χρήσης του, το ιδιοκτησιακό του καθεστώς, το σε τι χρησιμεύει, το πώς και σε τι μπορεί να μεταμορφωθεί.


Τεκμηρίωση (βίντεο) | Συμπεράσματα



Δημόσια δεδομένα για ποιους, με ποιον τρόπο;

the trial

Το εργαστήρι που οργάνωσε το Re-public προσπάθησε να συμβάλλει σε μια κωδικοποίηση πολιτικών προτάσεων και ακτιβιστικών δράσεων για το άνοιγμα των δημόσιων δεδομένων στην Ελλάδα. Η συζήτηση αυτή έγινε σε μία συγκυρία όπου μοιάζει να πολλαπλασιάζεται η πίεση των πολιτών για ψηφιοποίηση και ελεύθερη διάθεση της δημόσιας πληροφορίας. Πέρα από τους διαχωρισμούς μεταξύ της ανοικτής ή κλειστής πληροφορίας, των δημόσιων ή ιδιωτικών δεδομένων, οι συμμετέχοντες διατύπωσαν την κοινωνική και πολιτική σημασία της παραγωγής δημόσιων ποιοτικών δεδομένων και την ελεύθερη επαναχρησιμοποίησή τους.


Τεκμηρίωση (βίντεο) | Συμπεράσματα



Η ενσωμάτωση των κοινών αγαθών στις νέες σοσιαλιστικές ατζέντες

the commons

Το εργαστήρι πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος, στο Πόρτο, στις 8 Δεκεμβρίου 2006. Ο διαχωρισμός μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου αποτελεί τη βάση της σύγχρονης αντίληψης της δημοκρατίας. Τα τελευταία χρόνια αυτός ο διαχωρισμός έχει αμφισβητηθεί: για παράδειγμα μέσω της διάβρωσης του δημόσιου τομέα από ιδιωτικά συμφέροντα και της εξάπλωσης του κρατικού ελέγχου στην ιδιωτική σφαίρα. Νέες έννοιες και πρακτικές που διαπερνούν αυτή τη θεμελιώδη διχοτόμηση είναι αναγκαίες για την αντιμετώπιση της κρίσης των δημοκρατικών κοινωνιών. Τα κοινά αγαθά (commons) αναφέρονται σε έναν κοινωνικό και οικονομικό χώρο πέρα από την κρατική παρέμβαση και τον έλεγχο της αγοράς, και αποτελούν μία ενναλακτική θεσμική πρόταση.


Τεκμηρίωση (audio) | Αντί για συμπεράσματα, ένα αφιέρωμα